Thursday 14 July 2011

Semoga ayah cepat sembuh...

       Semalam masa tgh tunggu Nurin n Nazrin keluar sekolah, En Daddy ada call Izhan.. lepas dua beranak tu dah bersembang pung pang pung pang, aku dengar En Daddy cakap dia nak balik kampung sebab Wan nak kena pegi hospital. Owhh..baru teringat last week En daddy ada msg bagitau pasal bekas ayah mentuaku itu tgh tak berapa sihat skrg ni.. Aku pun rebut tipon dari Izhan sebab nak tau sangat apa cerita sebenarnya pasal ayah ni.

       En Daddy bagitau lately ni ayah selalu sakit dada.. So bila pi check doktor, sah kata ada sakit jantung. So esok diorang nak bawak ayah pi Hospital Sg. petani untuk buat proper check up.. Aku risau sangat sebab aku sayanggg sangat kat ayah. Walaupun antara aku dengan En Daddy dah berpisah, tapi pada aku hubungan dengan mak n ayah sana aku tetap jaga sampai bila2.. They were such a wonderful person.. Rasanya payah la untuk aku jumpa mak dan ayah mentua yang sebaik dan sesporting diorang... Ok, back tu the story, hari ni aku msg adik (adik bongsu En. Daddy) utk tau keadaan ayah.. Adik cakap nanti dia explain tapi ada bad news sikit...huhuhuuu..hati aku bertambah gundah gulana bila dgr ada bad news.. kenapa..?? what happen..?? tell me the story la...!!  tapi aku paham, maybe diorang masih bz di hospital. So, ptg tadi sementara tggu Nurin n Nazrin kuar sekolah, aku call En. Daddy... katanya ayah kena menjalani operation.. aku tak paham sgt apa yg dia terangkan sebab hati dan kepala otak dok pikir..hahh..?? operation...?? Katanya ada blocked pada blood vessel ke apa tah.. n kena buat bypass operation kat IJN... Doctor cakap kos maybe dalam 30-40k..mak aihh..byknyerr...!! Harap2 dipermudahkan jalan untuk ayah menjalani operation tu... kali ni aku sedih sikit sebab rasa cam...alahaiii..kalaulah aku ni kaya, aku tanggung semua kos tu..sebab aku pun nak berbakti pada ayah walaupun aku ni sekadar orang luar sekarang..apakan daya, hidup aku sendiri pun masih tak berapa stabil lagi...makanya, yang pasti aku akan bantu ayah dari segi doa-doa. Manalah tau kot-kot ada kebaikan yang penah aku buat dan menjadi penyebab untuk Allah memberi sesuatu kepada aku, maka aku nak mintak sihatkanlah ayah kembali seperti sedia kala...

Tapi nak jadi cerita malam ni sempat bersms dgn Yani, member opis aku yang mana ayah dia pun sakit jantung n tgh buat treatment kat IJN.. katanya semua kos boleh dicover aka FOC kalau isteri atau anak2 keje gomen... alhamdulillah..Allah beri kemudahan dari segi itu..  semoga semua urusan merawat ayah dipermudahkan Allah.. u guys, tolong doakan yer untuk bekas ayah mentua yang aku sayang.. Haji Ghazali Bin Hashim.. semoga ayah cepat sembuh..

1 comment:

  1. semoga sentiasa dalam lindungan Allah dan cepat sembuh

    ReplyDelete