Thursday 7 July 2011

hari ini saya rajin.....syiikittt

Oh my Gucci..hari ni genap sebulan aku tak hapdet blog.. wadehek..blog aku dah jadi cam rumah hantu kauuuu... maafkanlah yer... sebulan dua ni aku rasa cam hormon  period menyerang tiap2 hari plak...chewahhh alasan..!! ye lah kan.. nak buat apa pun semua malas.. semua takde mood..byk beno dugaan dan rintangannya... tapi untuk hari ni..(aku tak jamin apa akan jadi esok..muahahah..) aku rasa rajin syiiikittt..sampai sanggup naik ke opis malam2 buta ni utk hapdet blog terpinggir aku ni..

So, u guys, apa kabo kamu kamu semua.. ?? harap2 everything goes well dalam perjalanan hidup masing2 hokayy... Hari ni nak cerita sikit tentang aktiviti di Institut Kraf Negara, Rawang.. actually aku dgn student kraftangan lanjutan dah 2 minggu berulang alik ke sana.. modul sem khas ni melibatkan penghasilan seramik which is kami takde expertise dan peralatan yang cukup utk buat di APM.. maka setelah perbincangan demi perbincangan di buat dgn En Sohibul, maka terlaksanalah juga kerjasama antara APMUM dgn IKN.. kami pergi dalam 2 fasa sebab ada banyak tingkatan kerja yang perlu diselesaikan.. Fasa pertama more on proses pembuatan dan pembentukan tembikar dan fasa 2 pulak melibatkan kerja2 glazing dan pembakaran..

All in all, aku boleh cakap projek ini sangat memuaskan hati aku.. dengan kerjasama tip top dari IKN, dengan komitmen student yg mantappp...dan juga fun sesions we had there... giler kau..inilah peluang aku merasa jadi Demi Moore yang macam dalam citer Ghost tu.. ala  yang masa dia pasang lagu unchained melody tu.. kan dia duduk mengadap potter's wheel and try nak buat tembikar, pastu laki dia dtg kaco n beromantik2 dgn dia n then tembikar tu kelepuk..penyek..n terus diorang buat keje lain.. hahah.. detail tuuu aku kasi flashback.. ingat tak korang..?? haaa..camtu le yang aku dapat buat masa kat sana.. erkk..bukan bab romen2 tu yerr..(takde sapa yang nak beromen plak time berbengkel yer adik- adik..muahaha..). Maksud aku peluang jadi pembikin tembikar... serius, enjoyable sgt.. tapi disebabkan komitmen lain jugak yang buat aku terkejar sana sini...dgn pegi opis lagi.. amik hanto anak sekolah lagi.. (semput mak...!!) maka aku bleh pegi Rawang pun on off jer..huhuuu... Semalam hari terakhir kami di sana.. Pagi cikgu2 buat assesment student.. haa.amik korang..! ketar lutut jugak ek... sampai ada yang guna talian hayat bagai.. apapun, aku bangga dgn pencapaian anak2 buah aku ni.. power woo student2 buat presentation, mmg cikgu kat sana puji habis la... ehem ehem..UM tuuuu....muahahah... we end up the session with acara makan2 yg sangat special.. special sebab student sendiri yang masak2 untuk cikgu2 kat sana.. berkampung diorang kat rumah aku sampai pukul 1 pagi malam sebelumnya sebab nak prepare nasik ayam, laksa penang n bihun goreng.. habis dapur mak..siap dengan gas habis lagi.. tapi aku suka.. sebab sgt enjoy...hahaha.. lenkali kita buat jamuan lagi yer anak2...!!

Gambar nanti2 lah aku upload... ni tgh kalut nak turun ke bilik seminar sebab malam ni ada perjumpaan dengan PM kolej 8... hunggah..!!

p/s: apesal skrg semua entry kat blog lambat masuk fb.. citer dah basi baru dia appear kat sana..why ha..?? ke aku yang buta cara...??

1 comment:

  1. wahhhh...memang sgt enjoyable kan puan :)
    suka3...best belajar cmnie...x stress sgt sebenarnya...hehehe...

    jgn lupa upload gmbr yg banyak2 tu puan...huhu

    ReplyDelete