Tuesday 12 July 2011

to the next level she go..!!

Nak cerita tentang pencapaian Nurin pada hari Sabtu lepas.. berapa hb ek.. jap tgk kalendar...ermm..Sabtu 9hb 2011. Dah lama tak de can nak bangun lambat dgn anak2...so, hari tu aku lepas geram.. lepas subuh bum-bum balik n pukul 10 baru celik mata..amik ko..giler punyer lepas geram ni... dah celik mata pun, tak sedo diri nak bangun buat bekfes ke aper ker, agenda diteruskan dgn acara bergolek-golek bersama anak-anak sambil bergossip riang..va..va..va... mmg bestt..!!
Pukul 12 dah kena hantar nurin n nazrin ke kelas taekwando.. lepas tu aku lepak2 gi cuci kereta.. elehh tu pun sebab petangnyer nak balik kg.. kalau kereta berlemuih (comot) alamak kene bebel la aku.. almaklumlah, kete pinjam kannn.. kena la jaga elok2... hehehe.. dah bersinar-sinar kereta, aku patah balik ke sekolah sebab dah janji nak tunggu diorang abih kelas n nak bayar yuran sekali. Seronok tengok nurin n nazrin bersungguh2 masa latihan. Aku tengok, Nurin sebenarnya tgh di observe oleh Miss (cikgu dia) sebab diorang akan ada lagi grading test hujung bulan ni. Boleh tahan gak anak dara aku ni.. nampak cam lemah gemalai jer tapi ada gaya juga movement taekwando dia.. suka makk..!! Nurin dapat borang utk pegi grading tu.. kiranya lepaslah test secara informal dia tu.. alhamdulillah.. she moving fwd to the next level...  aku rasa happy sangat..bangga sangat.. walaupun ni just nak naik ke green belt jer.. ala-ala mak ko yang excited plus perasan terlebih kan nak..!! (suka mak la kan... mak bukannya ada ramai beno anak boleh masuk martial art tiap2 tahun..ngeee..). Tah ada berapa level tali pinggang taekwando ni  aku pun tak pasti.. putih, hijo, biru,...pastu apatah lagi urutan dia.. yang aku confirm black belt tu yg paling power rangers.. Insyallah..Nurin n Nazrin akan sampai ke tahap jugak nanti..
Petang tu kami gerak balik kampung Teluk Intan. Ada hal perlu diuruskan...

No comments:

Post a Comment