Wednesday 2 November 2011

New challenge has come...:)


Aku ni memang bangsa tak reti duduk diam agaknya... Ada jer benda2 baru yang aku fikirkan dalam kepala otak aku ni. Kadang2 sesajer nak layan kepala, maka aku biarkan fikiran menerawang jauh memikirkan benda2 yang ada masanya logik, ada masanya mengarut, ada masanya kelakar dan ada masanya memang buang masa...!! Lately, aku terasa kecik hati dengan diri sendiri sebab everytime tgk cermin, hati aku memboikot tuannya dengan kata-kata nista yang menyakitkan... Ko ni banyak lemak la...ko ni dah gumuks la... tayar spare dah berlapis-lapis la.. dan 1001 kutukan lagi... Amboii2...tak oleh dibiarkan ni...!! Maka aku perlu mencabar diri sendiri.

Kebetulan Lyana mengajak kami semua join Penang Bridge Run. Masa mula2 aku mmg tak amik port pun... tak minatla acara berlari2 riang tapi penat setengah nak mamps ni... aku lagi suka main bola...tak kiralah bola jaring ker..bola tampar ker.. bowling kerr.. takpun karom pun aku layann... tapi, jogging...??  running...?? ewwww...!!  Dek kerana desakan hati yang memaksa aku supaya kembali bersukan dan berdiet demi membuang lemak2 tepu yang sayang sangat kat aku ni, maka aku pun bagitau Lyana aku nak join jugak.. tu pun dah hari last registration baru aku terhegeh-hegeh nak register. Dah la takde online banking nak buat bayaran, kecoh pulak la mencari kengkawan mintak tolong registerkan. Last2 pukul 11.30 malam Lyana tolong setelkan semua urusan.. thx L...!!

Sekarang satu masalah baru plak timbul... kena mencari balik semangat untuk start jogging and build up stamina + muscles. Latihan pertama bermula di Tasik Perdana. Dengan semangat waja aku jogging keliling tasik tu. Baru 2 round setengah dah pancit. Tapi ada 2 perkara best aku dapat bila ke Tasik Perdana. Pertama, aku dapat satu port yg sgt best utk jadi 'my own place'. Di tepi tasik, ada itik2 putih berenang, ada 3 water fauntain yang cantik dan paling best kalau pegi pagi2 buta, bila  time matahari naik, cahaya dia menyimbah tu mmg mabeles..cam dalam filem..!! Lepas penat pusing tasik, kat sinilah aku berhenti streching and sambung dgn sesi layan jiwa. Perkara kedua yang aku suka bila ke Tasik Perdana ialahhh...heh..heh.. akan ada aktiviti menjamu mata... kuang3... bab ni tak leh cerita lebih2...sapa nak tau kena pegi jogging kat Tasik Perdana di petang minggu... hahaha...Selepas percubaan pertama jogging jarak jauh ni, nak tau apa komplikasi dia..?? Huhuuu..kesakitan yang teramat sangat..!! Otot perut aku jadi keras semacam.. nak pusing kiri kanan pun seksa.. belum campur dengan muscle pain kat betis, kat kaki, kat lengan..pendek citer satu badan sakit la kiranya...!! Jenuh aku memujuk semangat diri sendiri..

Sekarang, after about 10 days start dgn rutin berjogging ni, everything seems to be good.. Even aku rasa lebih energetic. Malam2 lebih senang nak tido dengan lenanya (siap mimpi gi tgk Jaclyn Victor nyanyi lagi malam tadi), lebih senang bangun subuh (maka aku berjaya mengurangkan kadar subuh gajah ku...yeayyy..) dan boleh tgk cermin dengan perasaan yang lebih seronok walaupun kalau ditimbang, berat aku masih dok macam tu jugak...hehehe.. takper positive thinking.. aku bukan nak kurus serta-merta pun...aku nak lebih sihat sket dan ada muscle ketul2 sket dan nampak lebih slender sket dan lebih aware dengan food intake dannn kalau lebih slim pun apa salahnya...ahakkks..:p

Citer panjang2 pun buat orang menyampah.. baru berjogging sket nak kecoh se alam maya... hehee.. ada aku kesah..? apapun, another 18 days to go... my project anak marathon is under progress... i choose this experience and i will make it as beautiful  and meaningful ever... aja aja fighting Cikseri..!!

Mari kita amik 'bau' dulu...

This is the event...tapi aku join yg kategori 'anak' marathon jeww... takper, starting point..!!

Perut 6 packs tuuuuu.... Kellass ko Jah...!!

erkkk... harap2 aku tak jadi gini nanti.... ngeeee...

sebab aku nak jadi gini....yeayyyy...!!!

No comments:

Post a Comment