Monday 4 April 2011

Orang luar biasa

Dia cakap...kalau boleh menjadi luar biasa, kenapa pilih untuk menjadi biasa-biasa... orang luar biasa tak byk cakap tapi byk action.. orang luar biasa tak boleh jadi siput....orang luar biasa anti dengan biawak atau biawaks....orang luar biasa M.E.S.T.I ada fast action.. dan macam2 ler lagi yang dia cakap...

fuhhh.. kepala otak aku mmg dibasuh cukup2, di clorox dan di bleaching bersih2 untuk buang semua karat2 dan sampah sarap yang tersumbat selama 35thn.. ye lahhh..takde la bersih sampai tahap sufi agung plak, tapi paling penting aku lebih kenal diri sendiri skrg.. untuk kenal org kita kena kenal diri sendiri dulu.. untuk sayang orang kita kena sayang diri sendiri dulu...law of atrraction pun cakap, like attracts like... what u give u get back... uuulalalala...terasa cam motivator plak aku..!!

Btw, sgt bersyukur Allah beri peluang ni.. i dont give a damn apa org nak cakap...kata aku sengal sebab gi kursus tah hapa ke benda ni, kata aku bodoh pi buang duit gitu2 jer untuk dgr org bercakap... suka hati aku la kan kalau memilih untuk membayar ratus2 malah ribu2 pun untuk dgr org membebel..atau kalau nak free, aku bukak radio pun boleh.. tapi pilihan kan kat tgn masing2.. apa yang penting, aku tau apa yg aku buat..dan mmg ini yang aku cari...sebab aku nak lebih tahu ttg future aku.. org yg berjaya ialah orang yg membuat jalan cerita dia sendiri..bukan yg sekadar menunggu dan ikut flow dgn kehidupan..and lepas tu membebel kenapa org lain hebat..kenapa org lain kaya..jeles tgk orang lain senang...sakit hati tgk orang lain bahagia...haa..sebijik biawak kan..!! dok terjelir2..terkebil2 bijik mata tapi dok tang tu jugak...opss..

3 hari yg sgt hebat..jumpa kawan2 baru...jumpa orang2 yg berjaya..dgr cerita2 yang best2...menangis dgn sharing2 yang memilukan... terkedu dgn ketukan2 yang menyedarkan kepala otak...excited dgn ilmu2 yang tak penah aku tahu atau kalau tahu pun aku tak amik port sebelum ni..dan paling best sedar diri tentang siapa sebenarnya hamba Allah yang dibagi nama Rozita Ahmad ni.. Mudah-mudahan apa yang aku dapat ni melekat kuat dalam kepala dan dalam hati...diberkati Allah ilmu2 ni..dan diizinkanNya untuk aku berjaya macam orang2 berjaya yang terdahulu...

Maka, aku nak share a few of my things to do list:
1) All out for PhD
2) My kids deserve the best from me
3) Lebih alert dgn hati mak dan bapak n nak bagi lebih byk to them
4)Expand bisnes kecik yg ada supaya BESARRR
5) Start tabung FFA aku
6) Start Gold savings
7) Memberi ruang dan peluang kepada hati sendiri supaya menjadi taman yg cantekk..

Insyallah..

p/s: Dia mmg sangat luar biasa...!! Dr Azizan Osman, my mentor....;)

No comments:

Post a Comment