Thursday 24 March 2011

semangat yang hilang...


Hari ni hari yang menjatuhkan rasa seronoknya aku tergedik2  mengejar bola setelah hampir beberapa minggu tak reti-reti bahasa nak stop bersukan. Semuanya sebab mulut takde insurans seorang pemain bola jaring yang menjadi 'partner' aku hari ni.. partner la dah aku kena guide dia and dia guide aku... choii... Adat dlm permainan bila kita tersenggol bahu atau terlaga bontot atau sengaja menyiku2 manja untuk memberi kesan psiko kepada pihak lawan..Aku yakin semua team buat macam tu.. Serious, aku tak suka disenggol dan tak suka menyenggol.. aku rasa cam lemas kalau org nak blocked aku dekat2 sampai boleh terbau nafas dia yg tercungap2 cam ayam kena sembelih tu kann.. Maka seboleh mungkin aku akan larikan diri kalau terjumpa species gini.. Aku lebih redho lari jauh2 keliling court dgn harapan dia give up nak kejar aku (padahal selalunya aku pun akan semput + pancit sama... hahahaha..).Tapi hari ni, setelah beberapa insiden yang sgt membarakan amarah aku, aku mula rasa tak worth it main secara tulus mulus suci murni macam minyak masak pemeringkatan dua kali tu..Buang karan kalau dipertemukan dengan pemain bola jaring yang perasan diri mereka sedang bermain ragbi, ditambah pula dgn kerenah berukrasi sang pengadil yang sentiasa menutup mata dan membisukan wisel apabila pihak lawan melanggar undang2 permainan. Bila dah 2-3 kali aku perli2 manja pun masih buat2  tak paham, maka its time to take action.. i have to be a lil bit rough...barulah sama level dengan engkorang punya rentak kan kekdahnya.. Dan tatkala itulah terpacul bahasa kesat yang sgt membuatkan kepala otak aku terpusing 360 darjah. Helloo...i am much older than you ok.. serious aku kesian dengan mak ayah kamu yang punya anak sekurang ajar ini.. Ikutkan hati geram mmg nak sgt aku balas balik dgn ayat yg lebih power supaya dia belajar utk menghormati org dan faham dgn istilah semangat kesukanan. Tapi mujurlah kesabaran masih kuat berlegar2 di hati dan di kepala aku.. Untuk apa mencipta publisiti murahan berlawan kata dgn budak2 tak cukup umur yg baru belajar hidup ni.. tak worth it langsung..! Maka, penyelesaiannya, biarlah teguran itu dibuat oleh kakak paling senior yg kami ada supaya mereka lebih menghormati...tapi dgr citer, jenis tak boleh terima teguran jugak kaum2 tu... suka koranglah...
Sekurang-kurangnya terima kasih sebab hari ni aku belajar satu benda, kalau dah akal letak di lutut, maka busuklah mulut dan besarlah parut...bila amarah meraja hati, semangat sukan terkubur mati...gone with the wind..
Aku..?? macam ni jugak..aku main utk suka2 jer..koman2 hari ni terbako lagi 2-3 ratus kalori aku..aku marah cam semut, kejap jer... tapi kalau korang nak hangin ker nak pasang bom ke dlm court tu, minggu depan aku main jugak lagi..apa ada hal...!! muahahaha...

No comments:

Post a Comment