Monday 27 December 2010

School preparation

Tinggal lagi 7 hari jer.... hati perut aku yang dup-dap-dup-dap... 3hb Jan, ketiga3 ninja aku akan masuk sekolah.. huwaaaaa....kenapa mummy yang sebak sebu dalam dada ni.. like, damn serious, aku takot wooo... masa kat UK, pun alami perasaan yang sama tapi tak de lah cuak sgt sebab tau kiddies ada member melayu yang satu kes jugak...sama2 baru masuk sekolah.. Kat sini, kerisauannyer lain skit.. budak2 lain dah kenal kengkawan satu kelas.. dah kenal cikgu cikgi.. anak2 aku ni, baru nak masuk ke sistem baru Malaysia terchenta yang penuh dgn berita2 yang kurang menyeronokkan hati. Masalah beg berat, masalah makanan kat kantin mahal.. masalah cikgu cikgi yang double standard dgn budak2 yang baru balik oversea...etc..etc..huwaaaa...boleh ke anak2 aku hadapi semua tuuu..??? ke aku patut jadi bodyguard tepi pintu kelas tiap2 hari.. ataupun, mintak keje jadi cleaner kat sekolah tu semata2 nak mengintip kot ada sapa2 yang buli anak2 aku..ala2 aflin shauki dalam papadom tu kannnn... ahakss.. standard artis idea sengal aku ni..!!
Semalam, balik dari outing dgn daddy, 3 ninjas masing2 sengih tunjuk beg baru dgn botol air baru. Meh mummy tgk sket..! humang aiii....gila mahal.. !! beg sekolah jer pun sampai rm129 hengget sebijik.. huhuuu...nasib la daddy yang belanja... pagi ni plak, pegi melawat kedai buku kat sekolah Sri Petaling .. Dah siap belikan sekali buku2 keperluan untuk abang n kakak.... pun mahal jugak..!! Dalam kereta aku terfikir.. campur tolak darab bahagi, untuk sorang anak paling koman pun kena spend lebih kurang 3-4 rat termasuk buku, beg, baju, kasut sumer... ermm..bayangkan kalau org yang berpendapatan lebih rendah tetapi ada anak2 yang lebih ramai dari aku ni.. subhanallah.. sure every time musim sekolah bukak, kepala jadi tiung..tiung... Maka dengan itu, tak reti2 lagi nak bersyukur.. ?? Ya allah, terima kasih dan infiniti syukur kerana memberi rezeki yang secukupnya untuk aku dan anak2.. walaupun tak la semewah mana, tapi apa yang dapat aku dan en daddy sediakan untuk anak2 merupakan sesuatu yang sangat aku hargai.. Dengan pengorbanan materi yang sedikit ini, jadikanlah anak-anakku anak yang tahu menghargai... tahu menilai akan kesusahan orang lain dan jadikan mereka hamba-hamba kecilmu yang tahu bersyukur..

at tis moment, aku di ofis bertemankan puteri cantik manis yang tgh bersemangat buat latihan Bahasa Inggeris dgn buku yang baru dibeli tadi.. sejuk rasa hati.. :)

No comments:

Post a Comment