Sunday 12 December 2010

sekejap begitu sekejap begini


3-4 hari ni byk betul benda yang berlaku... daripada cerita kehilangan sekecik2 benda sampailah hilang sebesar2 benda.. sekaligus dlm satu hari Khamis yg indah.. Sepatutnya aku panik tahap maksima, tapi alhamd, perasaan kekalutan itu masih boleh di kawal dek tak mahu menyusahkan hati perut anak2 yang nampak sgt muka cemasnya bila tgk mummy ke hulu ke hilir mencari 'benda' yang hilang.. Petang itu kami bertandang ke Balai polis..huuuhuu.. tmpat yang agak2 mengecutkan hati aku sejak kecik lagi.. entah, asal sebut polis jer takut.. asal sebut polis jer takut.. ni la akibat sistem pengajaran zaman dulu-dulu yang suka sgt memomokkan anak2 dengan pak polisi... Kalau kat UK, polis tu dianggap kawan.. budak2 seronok jumpa polis dan polis pun ramah mesra muka manis dengan semua orang.. takdelah macam polis Mesia ni, orang nak tanya jalan pun dah tarik muka garang Sarjan Misai....Ewww... Tapi ada satu rahsia pasal polis ni. Aku ni walaupun takut2 dengan polis, tapi masa sekolah dulu penahla berangan nak jadi polis. Sebabnya aku rasa, bila aku sendiri jadi polis, barulah aku tak takut polis dah.. hahaha..bijak tak teori aku..?? Tapi sebenarnya aku nak jadi polis sebab aku suka sgt2 dengan uniform diorang.. tahla, aku rasa cam smart giler jer kalau pompuan pakai uniform polis tu.. cam srikandi yg gagah perkasa sungguh..!! Oppss.. melalut citer polis plak.. patah balik..patah balik...!!
Jumaat, hari yang kalut.. tak perlu bagitau kat sini kenapa aku kalut.. Agaknya kalau aku pakai prepaid, Habis top-up rm50 aku setelkan dlm sehari tu jer.. entah2 lebih.. menjelang petang, masalah hampir selesai tapi rupanya Allah belum izinkan untuk selesai sepenuhnya.. Kena menunggu lagi nampaknya.. Takperlah, asalkan semua urusan berjalan dengan lancar..
Sabtu- barangkali aku dah mereng hari ni.. tiba2 rasa semangat sungguh..!! Rasa happy jer... rasa melayang jer.. asyik berangan jer... asyik sengih jer... hahahah... bila anak2 dah keluar dengan Encik Daddy (seperti biasa, weekend masa dengan daddy), aku amik kesempatan pegi gym.. malam tadi aku ada baca artikel menarik ttg penjagaan kesihatan.. dek teruja dengan tips2 membuang lemak dalm artikel tu, maka tu yg dengan kadar segera aku start work out balik ni.. aktiviti yg agak lama ditinggalkan sejak balik ke Msia.. Kalau kat Leeds rajin jugak menziarahi gym and diet mendiet ni.. Kat sini nak diet..?? huhh.. mmg kena disiplin tahap dewa dewi la jawabnya.. Diet asyik hancur jer.. usahkan makanan kat kedai yg macam2 tu, makanan kat dewan makan kolej ni pun aku dah tak tahan... hahahahaammpeehh.... Sabtu juga aku ambik kesempatan untuk membalas email seseorang. Kesian, dah 3 mggu aku buat dia menunggu...Sama ada tindakan ni betul atau tidak kita sama2 tgk apa hasilnya dalam sedikit masa lagi...Mudah2 an Allah berikan yg terbaik dalam setiap tindakan dan keputusan aku.. GAMBATE..!!  AGI IDUP AGI NGELABAN....!!


Ahad, hari ni.. sunyi... anak2 masih di rumah daddy.. Mmg rasa kosong bila anak2 tak ada. Aku dengan anak2 mmg sangat rapat.. macam isi dengan kuku.. Jangan tanya, siapa yg paling rapat sebab mmg tak boleh jawab..semuanya best buddy aku.. setiap masa terluang yg ada aku gunakan sepenuhnya untuk bermain2, bersembang2, melalak melolong, main masak2, main cikgu2, tak lupa juga bertazkirah, berceramah agama, bebel macam mak tiri etc..etc... anak2 adalah segala-galanya bagi aku.. kalau boleh kemana pegi pun aku nak angkut diorang.. (and mmg aku angkut pun, kecuali ke ofis jer tak). Mak penah cakap, kalau dah asyik berkepit dengan anak jer 24 jam, bila masa nak jeling2 orang lain.. Ha ah ek..lupa la plak bab tu.. kihkihkih.. ala rilek la mak,, orang sekarang tak yah jeling depan2.. jeling2 dalam fb pun jadi.. dalam YM pun jadi.. ini bukan zaman mengintai anak dara masak ikut celah dinding dapur lagi...
Hmm...sementara rumah aman ni, aku kena la buat apa yg patut..  Petang nanti, once partner  in crime aku balik, banyak la projek crime kitorang.. so, pagi ni sessi gym..checked..! mandikan kucing..checked..! basuh kain..checked..! masak..kejap lagi, keje sekolah..?? err...err.. ok, aku buat sekarang.. so, bye u ols..aku nak buat keje sekolah dulu...!!

No comments:

Post a Comment